Ny vecka


Här är vår fina krasse :) Ikväll efter träningen åt vi faktiskt omelett med lite krasse på - det ni :) Kul att äta något från sin egen skörd så att säga :)


Här är omeletten med vitlök, purjolök, serranoskinka och krasse :) Den var god, men ser inte så vacker ut. Jag är inte världsbäst på att göra fina omeletter, men även en ful omelett smakar ganska så gott :)

Helgen var intensiv - minst sagt! Fredagen var lugn och skön dock. Vi handlade massa mat på coop och åkte sedan hem och åt gott och bara tog det lugnt. Vi åt alltså inte all mat vi köpte, utan den ska räcka ett bra tag framöver :) Alltid bra att planera och frysa in och grejer :)

Lördagen innebar hård och intensiv kickboxningsträning! Det var nämligen "läger" här i Göteborg och på vår förening, så självklart var vi där och svettades! Två pass, två timmar vardera. 10-12, 13.30-15.30. Efter det var jag trött och sleten i kroppen. Men vad roligt det var!! Det var en förening från Karlskrona som var här med sin tränare (som var i världsklass) och tillsammans med dem blev vi väl en grupp på sisådär 12 personer kanske. Alla i den föreningen tävlade så med andra ord var de väldigt väldigt duktiga och med tanke på att jag bara är nybörjare hade (och har jag) MYCKET att lära. Vi övade på massa sparkar, slag och kombinationer och det var även första gången jag sparrades! Och hjälp, det var faktiskt läskigt!! Med tanke på att de var så mycket bättre, var det rätt så svårt och gjorde att det blev än mer läskigt såklart. Men nu i efterhand var det bra, eftersom att vi idag på vår träning också körde sparring och nu kände jag mig inte alls lika rädd. Så, övning övning övning. Men, övning kan resultera i det här:


Gör inte så ont, men ser desto värre ut.

Men ja, åter till helgen. Det var riktigt kul på den intensiva träningen och att få möta sådana personer som har kommit så himla långt - det blir verkligen en utmaning och sporre! Jag fick allt lite mersmak så nu funderar jag på att åka på ett tjejläger i Västerås i maj. Jag får se hur det blir med det, men det lutar nog mot att jag faktiskt åker :) Då är det träning i två pass på lördagen, sen middag på kvällen, föreläsning om kost och träning på söndag förmiddag och så ett träningspass till efteråt. Bra upplägg tycker jag allt :)

Efter lördagsträningen åkte jag hem till min kära syster med familj och hade en mysig kväll där! Åt mumsig lax- och spenatpaj - den var verkligen supergod! Saftig, smarrig och fräsch! Lekte och myste med lilla söta underbara W också såklart :) Vi såg på Händige Manny på teve - kul! Tack för en mysig lördag ihop med er :) :) :)

På söndag var det dags för jobb och återigen tog jag bilen dit :) Såå himla underbart! Jobbet gick bra och smidigt och det var kul! Efter det hade jag planerat att åka till andra delen av träningslägret (det var även läger på söndagen alltså), men jag åkte hem till mamma istället och myste med henne och hade trevligt :) Mycket mycket bra beslut! Tack för en underbart mysig söndag kära mamma :) :) :)
Micael var dock duktig och deltog på träningen både lördag och söndag - bra gjort! :)

Helgen var, som ni förstår, en MYCKET bra helg på alla sätt och vis.

Hur ser veckan ut då? Har ni några roliga planer? Något ni ser fram emot ska hända?
Min vecka kommer att bli intensiv då vi har mycket att göra i skolan. På onsdag ska jag och en i min basgrupp iväg till våra VFU-platser och genomföra kvalitetsgranskningar. Vi åker till hennes på förmiddagen och till min på eftermiddagen. Därefter ska vi sammanställa den fakta vi fått tag på och skriva en text på 4-6 sidor om vad vi har lärt oss och bla bla bla. Sen blir det redovisning och grejer, men det är först nästa vecka... Texten tror jag ska in nästa tisdag, så jag antar att den här veckan innebär MYCKET plugg. I övrigt blir det träning. Imorgon ska jag till Friskis på ett medel/puls-pass och onsdag blir det kickboxning igen som vanligt. Får se om jag hinner med något mer, kanske, kanske inte. Kanske även ska ha en pysseldag med mor och syster  - hoppas det blir av :) Lite påskpyntspyssel är ju aldrig fel! :)

Nu ska jag återgå till pluggandet. Fyra böcker att plöja igenom tills imorgon... Jag brukar dock mest skumma igenom dem, för att få en uppfattning. Man får rätt mycket information på föreläsningarna tycker jag. Skönt det. :)

Ha en bra kväll och natt!! Godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0