Hej på er!

Ännu en söndag att spara i minnet. Ännu en helg att minnas. För snart är helgen över. Men den har varit väldigt bra på många sätt :)

I fredags tog jag det lugnt... som den latmask utan disciplin jag är :) Vi hade ju skrivdag och alltså tid till att skriva på vår rapport. Gjorde jag det? Svar nej. Jag gjorde annat istället :) Jag minns dock inte exakt vad jag gjorde, men jag tror jag gjorde något vettigt iallafall :) Vi åt gott på kvällen iallafall och hade det mysigt. Vi åt tacofärs med grönsaker :) Och lite Polly :) GOTT!!

Igår var det lördag och vi hade en jättebra dag på alla sätt och vis! Tog bilen till stan där vi först gick och tittade på en kickboxningstävling som hölls i Lunden. Spännande och intressant och roligt och lärorikt och kul och VARMT! :) SÅ himla varmt i den lilla lokalen! Men det fick man bortse från och istället fokusera på matcherna som var riktigt spännande! Allt från tjejer i viktklass -50 till killar i viktklass -94. Blod. Svett. Tårar.
Finalmatcher kördes och prispokaler delades ut. En kille från lägret förra helgen (eller förr förra helgen var det kanske..?) var med och han kom 2:a i sin viktklass och fick alltså silver. Kul!

Lägret var förra helgen förresten kom jag på nu. Mitt blåmärke är fortfarande kvar på armen, men det börjar sakta men säkert försvinna lite smått :)

Återigen till igår. Efter tävlingarna (för det var en massa!) parkerade vi bilen lite närmre stan och började vandra omkring på jakt efter en passande restaurang. Stället vi hade tänk gå till från början var inte så trevligt som vi hade föreställt oss, så vi tänkte om lite. Till slut gick vi till ett ställe där vi alltid är nöjda - Danilo på Bergakungen. Ligger väldigt nära bion (dit vi skulle sen) och har väldigt god mat samt god service :) Vad mer kan man begära? :) Vi åt båda varsin hamburgare på focaccia-bröd - MUMS! Jag hade riktigt svårt att välja mat från deras meny.. pasta? pizza? hamburgare? något från grillen?... Ja, tillslut blev det iallafall en hamburgare och jag är riktigt nöjd över det :)
Efter maten hade vi lite tid över så vi gick ner en våning till caféet där vi drack kaffe (Micael) och chai latte (jag). Mysigt och gott och trevligt :) 

Mätta och belåtna satte vi oss tillrätta i biosalongen där vi skulle se The Fighter! (Ja, det blev väldigt mycket kampsport denna lördag. KUL tycker jag!). Filmen var intressant, spännande och bra! Till en början något seg, men detta ändrades ju mer man såg av filmen. Jag kan varmt rekommendera denna film till folk som gillar blod, svett och tårar :) Och kärlek. Och dramatik. Och mycket mer :) 
En mycket bra lördag var det som sagt :)

Idag har jag umgåtts med syster, mamma och mormor och haft riktigt mysigt :) Vi började på Backaplan där kära syster köpte en hel del kläder till sig själv samt en mössa till lilla söta underbara W :) KUL! Därefter åkte vi till mormor och fikade och umgicks och skrattade :) 
NU är jag hemma och ska egentligen skriva på min rapport... och ska göra det när jag bloggat klart :) Har faktiskt skrivit en hel del nu ikväll och nu ska jag fortsätta... Inte kul, men ett måste. Måste även fixa lunchlåda till imorgon... Hmm...får se vad det blir. 

Ta hand om er. Vi hörs!!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0