Fredag igen!

Veckan har snart passerat. Idag är det fredag och med andra ord är det snart helg. Skönt! Fast jag har haft en ganska lugn och skön vecka, så det är inte så att jag är helt slutkörd direkt. Men många andra är det och för er skull är jag väldigt glad att det nu snart är helg :) Min vecka har varit bra!

I måndags satt jag i skolan och förberedde en redovisning ihop med en tjej i min basgrupp. Det gick snabbt och smidigt och var trevligt. På kvällen tränade Micael och jag som vanligt - kul :)
I tisdags åkte Micael till Jönköping och stannade där tills igår. Jag hade dock fullt upp med att leka och busa och mysa med lilla söta underbara W hela tisdagen :) Vi var även ute en sväng och lekte i sandlådan och åkte rutschkana och gungade :) Roligt!! Hon är så himla go och söt och underbar och utvecklas hela tiden och det är så himla roligt att få följa med i utvecklingen och hänga med i hennes framsteg! :) Moster är så himla stolt över dig ska du veta!!! :) Jag har massa fina bilder från i tisdags, men jag vill inte lägga ut bilder på henne i bloggen. Jag vet att jag har lagt ut några för längesedan, men det har jag slutat med. Bara så ni vet :)
På eftermiddagen kom Johanna hit och vi alla tre åt middag tillsammans - väldigt mysigt :) Tack för i tisdags, ni söta tjejer!!! :)

I onsdags umicks jag med en fin kompis på stan. Vi gick runt, runt, runt, runt och runt lite till. Fikade lite. Och fortsatte att gå runt, runt och runt. Mysigt :) Tack för i onsdags, fina du!
Jag skulle ju träna på onsdagskvällen också, men kände verkligen inte för det. Så jag stannade hemma och rensade i min garderob istället :) Jag slängde en hel del vilket var skönt :) Jag lade även en hel del i en påse som mamma ska få! Jag hoppas att hon blir glad och att hon kan ha kläderna :) Känns alltid bättre att ge bort kläder som man inte kan/vill ha längre, istället för att slänga...

Igår var jag i skolan och vi hade seminarium där vi skulle redovisa våra kvalitetsgranskningar. Vi skötte oss bra tycker jag och fick fram det vi ville ha sagt. Känns bra att det nu är över :) Nu har vi gjort klart både tema 1 och tema 2. Efter påsk börjar VFU:n samt tema 3. Det tar vi då :) Men som ni märker har jag haft ganska mycket ledigt nu det senaste. Det är väldigt skönt då jag är rejält skoltrött och faktiskt redan har tagit sommarlov tror jag.. :) Om mindre än två månader är vi i Thailand och det ska bli sååå himla underbart!
Efter skolan igår träffade jag en kär vän och vi började med att äta lunch på ett nytt ställe: Mediterrano (tror jag det hette...). Väldigt fräsch mat och väldigt gott! Jag åt havets Wallenbergare med pressad potatis, ärtor och lingonsylt och det var supergott! :) Kan definitivt tänka mig att gå dit flera gånger! :)
Mätta och belåtna vandrade vi runt på stan lite efteråt. Det var ju otroligt fint väder igår så det var jätteskönt! Vi vandrade runt i stan, gick till hamnen och runt runt runt. Trevligt :) Tack för igår, kära du :)

Jag hade tänkt träna igår ikväll, på Friskis, men var lite tveksam... Och när solen lyste så fint kändes det löjligt att åka iväg och träna inomhus... Så när Micael kom hem från Jönköping igår eftermiddag bestämde vi oss för att gå ut och gå. Och det rejält! Vi var ute i tre timmar!!!!





Vi gick till Bjurslätt, runt där, sen kom vi till den gatan där mamma hade sin första egna lägenhet, då ringde jag henne och sa det :) Och hon frågade: Har ni varit vid Slätta Damm också? Och jag sa att jag inte visste var det låg men att vi skulle leta efter det :) Så satt det en kille och grillade en bit därifrån så vi frågae honom och han förklarade var det låg så dit gick vi :) Och det var tur att vi gick dit för det var väldigt vackert! Jag har varit där när jag var yngre men har aldrig riktigt förstått var det har legat... Men nu vet jag och det var otroligt vackert att promenera där :) Och hjälp, vad många personer det var som sprang där! Verkligen hurtiga människor! Och det anser jag faktiskt att Micael och jag också var! :) Vi kom hem efter tre timmar och då var jag riktigt frösen! Hade på tok för tunn jacka på mig så Micael och jag bytte jackor under promenaden då hans var lite tjockare. Den var väldigt varm och go :) Men det var riktigt skönt att vara ute så länge på en rask promenad! :)

Idag är jag återigen ledig från skolan och jag ska snart in till stan och till Friskis och träna ett medelpass. Ska bli skönt! :)

Jag drömmer så otroligt läskiga saker på nätterna!! Imorse vaknade jag av att jag grät - på riktigt! I sömnen! Jag och Micael var på väg till Thailand och vi hade precis mellanlandat i Stockholm då han bara försvann!!! Och allt var så himla läskigt för ingen visste var han var någonstans och så var det folk som hotade mig med läskiga meddelanden och grejer... Så himla otäckt! Och innan det drömde jag att en närlivsbutik här i närheten hade beslagtagit hela vår parkeringsplats med alla bilar och under nätterna höll de på att byta dörrar på bilarna och massa annat! Vår bil hade blivit till en bubbla med vita dörrar... Blå bil med vita dörrar... Såg inte jättevackert ut i drömmen ska jag meddela!
Men jag undrar vad det här kan bero på.... sådana här skumma drömmar, speciellt den där Micael försvann.. vad beror det på? Otäckt!!!

Nu ska jag äta lite lunch. Keso, ägg, skinka och gurka. Gott!
Ta hand om er, vi hörs! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej fina du,vad fint du skriver och mycket bra innehåll,ser fram emot påsen med kläder,tack för att du tänker på mig,kan behöva lite nytt eller begagnat.Kusliga drömmar du ,det är rätt ofta du säger att du drömmer och sover oroligt. Älskar dig och ta hand om dig.Puss kramar från mamma.

2011-04-16 @ 11:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0