En väldigt bra helg

Nu har en ny vecka startat och första dagen på den har varit bra. Jag har varit i skolan, hade en föreläsning och sedan åt vi lunch ihop i basgruppen. Därefter gick jag lite på stan, köpte lite presenter (en leksak och lite kläder) till W som fyller år snart (på samma dag som jag fyller år...). Jag köpte även en del scrapbookinggrejer på Panduro och vet ni? Direkt när jag kom hem lyckades jag göra ett faktiskt ganska så fint vykort till W som hon ska få på sin födelsedag :) Mitt allra första scrapbookingvykort och jag är rätt nöjd :) Ni ska få se bild efter fredag ;) Efter ett tag tog jag bussen till Skogome där mamma och jag lekte med W - mysigt :) Sen åt vi allihop lax- och spenatpaj som J hade gjort :) Mumsigt! Nu är vi åter hemma, M och jag. Jag borde egentligen sitta med min rapport som ska in på onsdag och som jag inte ens har börjat på... Jag SKA börja på den ikväll, jag lovar!

Som rubriken lyder: det blev en väldigt lyckad helg :) Hela fredagen var jag en riktig hemmafru! Jag tvättade sex maskiner tvätt, handlade mat, städade, gjorde två matpajer (purjolök, broccoli och skinka), slängde återvinningen och plockade och donade och lite sånt där. På kvällen hade vi fredagsmys :) På lördagen var det dags för min födelsedagsfest som blev riktigt lyckad :) Tack alla som var här och gjorde lördagskvällen/natten så himla lyckad :) Mysigt att du sov över också syster :)  Och tack för all hjälp :) Det är guld värt!
På söndagen var det dags för en heldag med syster och mamma :) Först American Brunch på Hotell Liseberg Heden - supergott :) Bra koncept pappa ;) Hamburgare, pannkakor med lönnsirap, ceasarsallad, desserter, kaffe, smoothies och mycket mycket mer kan man njuta av på söndagarna på det mysiga hotellet Liseberg Heden. Mätta och belåtna begav vi oss till Konserthuset för att se på Mia Skäringers föreställning - en helt otrolgit grym sådan! Så himla modig och cool och rolig hon är alltså! Helt suverän föreställning :)
Vi avslutade söndagen på El corazon där vi åt egenkomponerad supersmarrig pizza :) TACK kära mor och syster för en helt fantastisk söndag :)

Vad är planerat i veckan då, kan man ju undra? Jo, imorgon ska jag sitta med min dumma rapport hela dagen. Jag fortsätter säkert en bit in på tisdagen, fram till klockan 13.00 senast, då ska vi nämligen ha vårt litteraturseminarium då rapporten även ska in. På torsdag är det inbokat hudvårdsklass/makeup hos Mary Kay :) Trevligt! Fredag är det dubbelfödelsedag för W och mig och det firar vi genom att gå ut och äta hela familjen :) På lördag är det släktkalas för W - trevligt :) Hennes ett-års kalas :) På söndag ska jag jobba och sen på kvällen ska M och jag till Sjömagasinet och äta god mat :) Lyxigt och mysigt! :) Det var den veckan det och därefter börjar nästa. Tiden går fort. Så gör även kvällen och jag inser att jag nog måste börja på min rapport :( VILL INTE!

Ha en mysig kväll och hoppas ni får en god natts sömn allihop. Kram!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för en helmysig helg tillsammans underbaraste syster! Sitter och lyssnar på Mia Skäringer nu! Hon är grym! Men inte lika grym som du! Puss Älskar dig!

2010-09-20 @ 20:49:55
URL: http://lofgrenjohanna.blogg.se/
Postat av: Micael

Puss på dig min pusspuss

2010-09-22 @ 13:45:56
Postat av: Mamma

OJ va trevligt det låter ni ska till sjömagasinet,men är inte du student,eller blir du bjuden????Hoppas verkligen ni får det trevligt,god mat får ni det vet jag,det får man alltid där.Tack för i söndags det var trevligt att avsluta veckan så,med god mat och trevlig underhållning.Det blir roligare att börja en ny vecka då.Festen blev man inte bjuden på jag hade kommit,men det kanske blir flera fester,puss gumman älskar dig.

2010-09-22 @ 16:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0