Tisdag morgon

Det är tisdag. Jag är hemma. Borde skriva på min uppgift. Igår skrev jag två sidor. De två lättaste sidorna. Nu kommer de andra fem. De svåraste fem. Usch säger jag. Usch. Vill gärna bli klar snart, men i den här takten lär det dröja... Jag gör alltid massa annat. Men på något sätt lyckas jag alltid bli klar i tid ändå. Det är skumt det där. Men bra :)

Idag ska jag även tvätta lite kläder. Eller, ganska mycket kläder för att vara exakt. Jag ska äta falukorv och stuvade makaroner till lunch. Skriva på min tråkiga uppgift. Det var det. Dagens stora planer. Wow.

Igår lämnade jag blod, skönt att få det gjort. Min vänstra arms ven drog ihop sig och gömde sig, så de var tvungna att ta från den högra istället. Med andra ord gick jag därifrån med två bandage istället för ett. Tur att det inte är sommar, som det var sist detta hände. Men då rann det bara för dåligt ur vänster arm, så de fick ta lite från vänster och lite från höger. Intressanta vener. Lever sitt eget liv.

I helgen blir det ingen kräftskiva som det var tänkt. Lite tråkigt, men jag överlever (jag äter ju inte ens skaldjur..). Paj kan jag äta närsom :) Men det blir firande av mamma som fyller år iallafall såklart :) Kul! E kommer till Göteborg från Norge också, så vi kanske ses. Hade vart väldigt kul :) Var ett bra tag sedan sist!



Just nu längtar jag tillbaks till värmen i Kroatien, den goda maten, vår svettiga cykeltur, badandet, havet, resorna, semestern, tiden. Den fria tiden. Ja, det var en underbar semestervecka. Inte konstigt att man längtar tillbaks. Idag har M och jag varit förlovade i exakt tre månader!!! :) Tiden verkligen bara rusar iväg. Det är härligt. Men samtidigt läskigt. Hur sjutton ska man hinna med???



Jag avslutar här. Börjar bli hungrig. Men jag borde skriva på uppgiften. Och snart ner i tvätten. Jag vill bli klar!!!!
Kram till er alla, oavsett om ni längtar tillbaks till semestern eller inte. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0