Ny vecka


Jag börjar med en bild på en maträtt Micael lagade för någon vecka sedan. Det var supergott :) Alltid kul med lite nya smaker sådär :)

På tal om nya smaker, förra veckan lagade jag en kycklinggryta som blev lyckad :) En kycklinggryta med smaker av kardemumma, sambal oelek, apelsin och vitlök bland annat. Mumsigt! Och igår gjorde jag en gryta på lövbiff och grönsaker, den luktade gott men vi får se hur den smakar ikväll :)
Det är kul att laga nya rätter tycker jag :) Iallafall när man har orken och lusten till det, annars är det mindre kul.

Förra veckan var jag mest bara hemma pga tån. Från torsdag till fredag veckan därpå var jag hemma och vilade tån. Tog stygnen i fredags vilket innebär att jag inte behöver gå dit mer :) Den ser lite äcklig ut, min lilla tå, men det blir bättre för var dag som går. Jag har tejp på stygnen så att det ska läka ihop bra och fint. Hoppas hoppas hoppas att det blir bra den här gången!

Idag var min första dag på VFU:n (har ju missat 6 dagar av totalt 10). Så jag ska vara där tisdag, onsdag och torsdag denna veckan också. På fredag ska jag eventuellt till skolan för lite info om rapporten vi ska skriva, men det känns som att vi redan fått den info vi behöver... Därefter är det skrivning och plugg som gäller för hela slanten. Den 21/10 ska rapporten in. Därefter börjar jag med att ta igen min missade VFU i tre dagar. Jag kunde verkligen inte hitta fler dagar som passade... undrar vad jag ska göra med restrerande 3?? När ska jag ta igen dem?? Hoppas det löser sig...

Det var iallafall kul att vara tillbaks på VFU:n. Ny handledare, nya barn och därmed också nya namn att lära sig! Jag kan nästan namnen på alla i klassen vid det här laget, men imorgon får jag traggla mer :)

Jag känner att det här inlägget blir väldigt rörigt.. förlåt för det. Häng med så gott det går :)
I helgen var jag med Wilma, Johanna och mamma nästan hela tiden! Det började lite smått i torsdags redan då jag passade Wilma några timmar. På fredagen sen tog jag bort stygnen och därefter åkte jag till mamma där även Wilma var :) Tillsammans gick vi till kyrkans barntimma där vi lekte och hade skoj :) En heldag ihop med mamma och Wilma alltså. Detta fortsatte på lördagen då vi var hemma hos mamma och pappa och åt god middag. Under dagen hade våra män (:)) byggt ihop friggeboden som Johanna och Mattias har köpt, så vi avslutade lördagen med en god middag. Trevligt :) Igår söndag var Wilma, Johanna, mamma och jag på Allum hela hela dagen! Johanna köpte massa kläder, vi köpte en födelsedagspresent till mamma, täcke till mig (underbart skönt täcke måste jag säga! Hur mysigt och gott som helst!!!), nya jeans :) och lite annat smått och gott. En mycket trevlig dag :)
Micael och jag avslutade helgen med mys i soffan till Ensam mamma söker :) Bra program det där tycker jag :)

Och idag är det alltså måndag. Vad består veckan av då? Jo... imorgon åker Micael till Jönköping igen och stannar där till fredag!!!! Han är alltså där nästan hela veckan... och jag tycker inte alls att det är kul. Kul för hans skull klart, men inte för min... som tvingas sova helt själv. I en mörk lägenhet. Men men. Tiden går ju fort.. :)
På onsdag ska jag träffa en kär vän äntligen :) Ska bli väldigt väldigt kul! :) På fredag ska jag till frisören och fräscha upp mig :) Klippning och slingning står på schemat. Kanske blir det jobb i helgen, jag vet inte riktigt. Dock vet jag att det blir en middag på lördag hos min kära vän och hennes sambo :) Trevligt trevligt :)

Okej...rörigt inlägg! Förlåt. Men nu vet ni hur mitt liv ser ut framöver. :) Om ni nu ville veta :) (Hoppas det...).
Kram till er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0