Trevlig dag


Här är våra nya dörrar :) Var bara tvungen att visa en bild på dem :) Eller hur fina och tjusiga? Väldigt väldigt stor skillnad på dessa och våra gamla iallafall! Vi har även en likadan dörr till sovrummet, här ser man klädkammardörren samt toadörren. Vi är väldigt nöjda och glada :) Mycket ljusare och fräschare!

Vi har även vår bil nu :) Just nu är den i Frölunda och väntar på att bli hemkörd av Micael som har tränat. Bilen har snällt väntat på honom där (hoppas jag). Vi borde döpa den till något snajsigt. Har ni några namnförslag?

Idag har varit en kul dag. Skola från 9-16. Mycket matteövningar och mattegympa vilket var riktigt skoj! Vi hade även en föreläsning på det som var ganska sådär lagom givande. En bra skoldag med andra ord! Till lunch åt jag falukorv, stuvade makaroner och ärtor :) Falukorv är himla bra att ha i frysen - man kan alltid hitta på något gott med det :)
Efter skolan mötte jag mamma och vi tog en mysig fika på det franska caféet. Efter fikan var det dags för shopping :) Köpte presenter till syster som fyller år snart. Jag köpte även julklappar :) Vi burkar köpa julklapp till en person inom familjen (vi drar lott) och jag fick min syster (precis som förra året). Så nu är hennes julklappar nästan klara :) Känns otroligt skönt! Det är kul att köpa julklappar, men väldigt tröttsamt också.

Imorgon är det då dags för min intervju med två elever på skolan. Jag har faktiskt inte förberett mycket alls. Jag har köpt två bananer som jag ska ha som bas-material. Intressant va? Jag ska även ladda diktafonen så att jag kan spela in intervjun. Jag måste skriva ner ett antal (rätt så många) grundfrågor att ta med. Ladda kameran för att ta bilder på elevernas alster. Förbereda mig mentalt och inse att det nog kommer att gå bra. Det brukar det göra. Inte alltid, men rätt så ofta :) Så, det gör nog det imorgon också. Jag ska inte vara där förrän runt kl 12.00 imorgon, så jag har tid att förbereda mig då. Ikväll orkar jag faktiskt inte.

Nu sitter jag här med en kopp te. Rooiboste med smak av chokladpraliner och champagne. Det ni :) Tack söta mamma för det goda teét samt för en väldigt väldigt mysig dag på stan! Du är underbar!

Ha en mysig kväll alla ni kända och okända läsare.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman, tack själv för igår,alltid trevligt att träffa dig. Men jag undrar hur jobbigt kan det vara att köpa en julklapp?? Alltså bara en är det jobbigt,jag tycker faktiskt det är rätt kul att köpa julklapp och fundera ut vad den personen kan tycka vara kul att få,men jag gillar dig ändå,puss.

2010-11-19 @ 19:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0