Täppt

Klockan är snart 16. Det är onsdag. Jag har varit i skolan. Från 8.30 till 12.30. Efter det var det lunchlådedags - korvstroganoff med pasta. Ganska så gott. Därefter blev det en liten vända på stan. Fick köpt en present till min kära syster som fyller år snart :)
Jag har gått och blivit förkyld. Täppt i näsan hela tiden, jobbig hosta, ont i huvudet, trött, hängig och ögon som svider (?) och känns trötta. Trots elixir och vitamintablett och träning och sömn blir jag förkyld. Samma visa varje gång. Så fort jag sätter igång med träningen blir jag sjuk. Så är det. Jag tränade i lördags vilket var jätteskönt :) Jag tränade även i måndags och igår tog jag en promenad. Det är väl inte för mycket? Okej om man kan bli sjuk om man tar ut sig för mycket i början, men det anser jag att jag inte har gjort... Skumt det där. Nu kan jag ju inte träna bara för det. Eller bör inte. Kan kan jag ju. Men det är inte så käckt. Jag får vänta ut förkylningen och sätta igång igen efter det. Segt!

När Micael kommer hem från jobbet kommer även hans pappa hit med våra dörrar som han har fixat. De dörrar vi hade var helt håliga och trasiga och inte alls tjusiga, men nu kommer vi få fina och bra och tjusiga dörrar :) Jättesnällt! :) Och gissa vad mer? När dörrarna sitter på sin plats, kommer vi att hänga med hans pappa hem för att sedan köra hem hit i vår egen bil :) Vi ska köpa hans bil och vi får den ikväll :) Kul va? Kommer verkligen bli underbart skönt med en bil! Klart det kosta en del också, vilket ju är nackdelen, men vi tycker att det är värt det. Vi lär inte köra med den varje dag ändå, så bensinkostnaden bör inte bli för hög. Och jag menar, vi har redan en parkeringsplats som väntar på oss :) Nu slipper den stå tom och ensam :)

Imorgon är det torsdag. Jag kommer att vara i skolan från 9-16. Segt med en så lång dag, jag är inte van vid det längre. Iallafall inte när man pluggar, men när man jobbar blir det ju sådana dagar. Efter det borde jag verkligen plugga! Jag ska till min VFU-skola och göra en intervju med två barn kring matematik på fredag och alltså måste jag förbereda en massa till det. Förbereda frågor, material och allt sånt där... Grejen är den att vi inte vet så mycket om den här intervjun utan vi får veta det imorgon... Lite sent kan tyckas. Men men. Det löser sig säkert.

På lördag ska jag träffa E :) Det var läääängesen! Vi ska fika och shoppa och ha det mysigt och trevligt :) Ska bli jättekul att se dig igen :) :)
På söndag blir det - - - - - - - ULLARED!!!! Välbehövligt besök! Har planerat att köpa lite julklappar, bra att ha grejer, ett par gummistövlar (behövs när man jobbar på dagis), borste (min håller på att falla sönder. Den har dock hållt i väldigt många år!), julgardiner till köket och lite sånt där kul :) Hoppas det inte blir ett alltför långt kvitto... Men det blir det nog inte.

Efter Ullared är helgen slut. Igen. Då börjar vi på en ny vecka. Nya utmaningar. Nya krav och måsten. Och nya roliga saker att se fram emot såklart :) Mer om det senare :)

Ta hand om er i kylan. Vi hörs. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0