Snööö i massor

Det är helt vitt utomhus. Snö snö snö. Mysigt. Kallt. Blött. Ljust. Halt. Jobbigt. Roligt. Juligt. Finns många namn att benämna snön med :)

Just nu är vi inomhus, Micael och jag så vi fryser inte så värst mycket. Min dag har varit bra! Började dagen med att skriva på min rapport litegrann. Har nu bara ett stycke kvar :) Känns skönt att den börjar bli klar! :)
Efter det åkte jag in till stan och träffade Maria. Vi lunchade på Cappuccino, gott :) Därefter gick vi runt på stan bara. Jag fyllde bland annat på mitt busskort och köpte en sjal på HM för en värdecheck på 50 kr (med andra ord: en gratis sjal:)). En trevlig dag ihop med Maria, tack för idag :) :)

När klockan var halv fem vinkade vi av varandra... och då insåg jag att Micael ju slutade vid samma tid. Så jag ringde honom. Och vi möttes upp. Och vi gick till Clas Ohlssons där vi köpte lite bra-att-ha-grejer. En pärm till våra bil-papper, kollegieblock till mig att ha i skolan, en julklapp och en vetekudde. Han skadade sig/sträckte sig nämligen igår på träningen så han har väldigt ont i ryggen, därav vetekudden. Just nu ligger han på soffan med den på ryggen - hoppas att det hjälper! Jobbigt och trist att ha ont i ryggen sådär:( 
Efter all shopping åt vi sushi :) Gott! Och nu är vi hemma igen alltså. Det var den dagen det.

Imorgon är det rapportskrivning som gäller. Kanske även lite träning... men jag är fortfarande täppt i näsan hela tiden och hostig på morgnarna, så jag får se... Men det hade onekligen varit skönt! :) Och speciellt bastun efteråt...

Sen är det snart redan fredag. Tiden går verkligen otroligt fort. Vart tar den vägen? Hinner ju knappt vara vardag, förrän det blir helg igen. Och idag är det precis en månad kvar till julafton. EN MÅNAD! Bara. Hjälp. Sen är det nyår. 2011.

Trevlig kväll alla. Håll er varma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0