Hej världen

Kom nyss hem från bion. Vi såg The social network på Bergakungen :) Faktiskt en väldigt intressant film tycker jag. Till en början lite seg, men när man var fast i handlingen blev den himla bra! Tänk att en kille kan bli så otroligt rik på en sådan idé som Facebook. En himla bra idé tycker jag :) Sevärd film med andra ord! Det var väldigt längesen vi var på bio, blir liksom väldigt sällan bara. Det är tråkigt, för det är mysigt med bio. :)

I veckan har det blivit mycket jobb. Dagis tisdag, onsdag och fredag. Hotellet idag och imorgon. Kursstart i torsdags som gjorde mig nervös. Den här kursen blir tuff känns det som! Mycket att göra hela tiden och mycket litteratur som ska plöjas igenom och förhoppningsvis förstå det man läser också. Projektarbeten, fältarbeten, VFU, böcker, litteraturseminarium, kooperativt lärande, föreläsningar (som man inte får missa eftersom man då får en kompletteringsuppgift... blä), rapporter som ska skrivas och examinationer och opponeringar och bla bla bla blaaaaa. Och allt detta på några veckor. I början på januari tar kursen slut så det lär bli hektiskt. Ser fram emot nästa kurs.... redan. Hur ska detta sluta???

Igår efter jobbet åkte jag in till stan och fikade med en tysk kompis som jag träffade i Estland. Hon pluggar också till lärare men i en annan stad här i Sverige så hon kan flytande svenska och jag tycker hon är jätteduktig som lärt sig språket väldigt fort. Det var väldigt kul att träffa henne igen, var ju ändå ja herregud, kanske snart 3 år sedan vi sågs i Estland. Tiden går verkligen fort...

Imorgon efter jobbet måste jag sätta mig och läsa kursboken som redan ska vara läst! Sen blir det till att skriva en rapport om boken med mina egna tankar och funderingar och sånt där. Litteraturseminarium på tisdag :( och eftersom min skrivare här hemma inte funkar som jag vill att den ska funka, måste jag bli klar med rapporten tidigt på måndag så att Micael kan skriva ut det på sitt jobb. Är ju i och för sig bra, då måste jag ju liksom ta tag i det och bli klar snabbt, och inte vänta till sista stund som annars. Men men. Måste måste läsa boken, skriva rapporten och FIXA MIN SKRIVARE! 

Vad händer nu i veckan då? Har ni några roliga och trevliga planer? Mina planer är: läsa kursbok, skriva rapport, träffa W, J och M ( ÄNTLIGEN!!!!!), middag ihop med Lorensbergstjejerna på torsdag hemma hos en av dem (mycket trevligt!!), eventuellt jobb på lördag och efter det blir det lite festande :) Kanske blir det även jobb på dagis någon dag om de ringer mig, jag får se. Men det är min vecka det :) Sen är det ju Fars dag på söndag väl? Då blir det mys med familjen antar jag :) Nästa vecka blir nog en bra vecka tror jag :) Det känns som det!

Nu ska jag snart lägga mig, upp tidigt imorgon.... Sitter här och smuttar på lite Baileys, gott gottigottgott. Sov så sött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0