Vitaminer i massor

Hej hopp!

Idag är det torsdag men även lite söndag då det är ledigt för många av oss.

Micael och jag har varit effektiva idag måste jag säga. Han började morgonen med att steka några pannkakor till frukost/brunch/lunch som vi åt och njöt av :) MUMS! Därefter myste vi framför teven samtidigt som vi planerade de kommande dagarnas middagar. Ikväll blir det lite småplock som libanesiskt bröd, hummus, guacamole, ugnsbakta tunnbrödsrullar fyllda med köttfärs, gurkstavar, oliver (inga för mig dock, tack) och så lite solrosfrön. Kan nog bli mycket mycket gott tror jag :) Faktiskt första gången vi gör hummus - spännande. Jag blev så inspirerad när jag såg Nigella igår på teve så ikväll blir det många av hennes "rätter".
Vi planerade även in lax, pasta carbonara, kycklingfilé med ris och currysås och potatis och purjolökssoppa. Sådär, nu vet ni vad vi kommer äta framöver :)

Därefter fortsatte vi med att städa! Dammsuga, damma och göra rent :) Härligt.
Efter det var vi redo för att gå ut och handla! Fyra fyllda kassar från Willys blev det, härligt att ha allt hemma tycker vi :)

Nu ska jag ta itu med min jobbiga VFU-uppgift :( Jag känner mig faktiskt mycket bättre idag. Hostar bara en himla massa och snyter mig hela tiden. Men men, jag mår bättre och det är underbart.
Jag proppar nu i mig vitaminer för att bygga upp mitt immunförsvar. Måste även börja träna snart! Ser fram emot det! :) :)

Ta hand om er! Kraaaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0