Varm kopp te

Hej på er.

Hoppas att ni mår bra och att ni har en bra tisdag! Min tisdag har varit bra. Jag är dock väldigt förkyld och har haft sprängande huvudvärk och väldigt ont i halsen (vilket resulterat i att jag är väldigt hes...) sedan i söndags kväll... Jag började bli förkyld förra veckan men mådde ganska så bra i helgen, men så på söndagen kom allt tillbaks :( Typiskt! Det är med all säkerhet pga att jag har praktik nu och umgås så mycket med snoriga och hostiga barn. Men det är det värt...tror jag.
     Det är kul på praktiken tycker jag och jag känner att jag faktiskt utvecklas en himla massa! Jag håller samlingar och lektioner och har faktiskt mer och mer blivit en "fröken". Det är härligt.
Jag berättade en saga igår för en grupp elever och efteråt hade vi ett boksamtal. Det gick helt okej, kunde gått både bättre och sämre om jag säger så :) Idag fortsatte vi med arbetet genom att de fick måla varsin bild med utgångspunkt från sagan. Dessa bilder pratade vi sedan om och de fick placera dem i kronologisk ordning. Detta har alltså lett till en nästan helt ny saga, men en ny innebörd. Jag planerar ännu en lektion på torsdag, men då vill jag att de ska skriva varsin mening till sin egen bild som vi sedan fäster på bilden. Redan nu har jag satt ihop bilderna till ett fint sagohäfte och med lite text till blir det nog ännu finare tror jag... :) Det är skoj när saker och ting går bra :)

Imorgon ska eleverna ha friidrottsdag, vilket innebär att vi kommer vara utomhus hela dagen vid någon friidrottsanläggning. Detta innebär varma kläder och matsäck. Det ska bli kul att se när de sportar och springer och kastar kula och så :) Spännande.

Idag när jag kom hem kände jag verkligen för att laga mat, trots att jag inte mår så bra. Sagt och gjort: jag gjorde storkok :) Det blev korv stroganoff (vad annars...haha). Jättegod såg den ut, jag hade i: paprika, zucchini, purjolök, lök, morötter och falukorv såklart :) Färgglad och fin blev den, jag är väldigt stolt :)
Jag har börjat tycka om morötter i mat. Jag kan verkligen inte äta råa morötter, tycker det är fruktansvärt äckligt. Men morötter i olika maträtter är hur gott som helst :) Nyttigt och bra :)

Nu ska jag göra lite te och kurera mig. Kanske äta lite middag också...? :)
Ta hand om er och håll er friska!




Kommentarer
Postat av: Johanna & Wilma

Jag är så stolt över dig gumman när jag läser ditt blogginlägg! Det är jag alltid, men att min lilla lillasyster är lärare och håller i klasser och lär ut barn! Du är liten ju, men åren går;) Du är bäst helt enkelt, Älskar dig sötnos! Krya på dig nu och bli frisk så vi kan leka och busa och umgås snart igen! Puss

2010-05-06 @ 08:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0