Ojojoj

Hej.

Idag är det fredag och jag är faktiskt hemma från praktiken idag. Min handledare är aldrig på skolan på fredagar och eftersom jag inte är helt frisk sa hon åt mig att jag kunde stanna hemma idag. Snällt av henne :) Faktiskt så behövde jag det. Det var knappt att jag orkade gå till praktiken igår, så det hade inte varit en höjdare att åka in idag... Jag är fortfarande förkyld med hosta, lite halsont och täppt i näsan. På köpet har jag även fått en släng ögoninflammation som är mindre trevlig... Varför ska jag alltid smittas av alla möjliga sorters bakterier och virus såfort jag jobbar med barn? Det är inte roligt alls, eftersom man vill ge allt man har när man är ute på VFU. Det orkar man ju inte när man jämt är sjuk! :(
   Jag kom iallafall nyss hem från vårdcentralen. Där fick jag hostmedicin, men ingen salva mot ögonen :( De sa att ögoninflammation går bort av sig själv och det vet jag också om, men det hade vart trevligt att skynda på läkningen lite med hjälp av en salva. Men men. Hostmedicin är inte illa det :) Jag ska bara vara hemma och vila idag och imorgon och verkligen se till att bli frisk! På söndag har jag satt upp mig på jobb så då måste jag vara någorlunda frisk. Därefter är det VFU igen måndag och tisdag. Jag äter även massa clementiner så att jag får i mig mängder med C-vitamin :) Alltid bra!

I morgon var tanken att jag, ihop med mamma och pappa, skulle vara barnvakt åt söta lilla Wilma eftersom Johanna ska iväg på möhippa och Mattias iväg på svensexa. Men eftersom jag nu är sjuk får mamma och pappa ta hand om gullungen på egen hand... Trist trist trist eftersom Wilma (och mamma och pappa såklart) är helt underbara att umgås med! Vi får vara barnvakt ihop en annan gång helt enkelt - det ser jag fram emot :)

När jag kom hem igår från praktiken hoppade jag direkt i säng och sov fram till 22.00. Det var skönt :) Jag blev dock väckt en gång av min käre och söte sambo som, när han kom hem från jobbet, höll upp en påse från Lush framför mina klibbiga ögon. Vet ni vad som låg i påsen? Jo, detta:


En massageolja/body lotion till vänster och ett läppbalsam med chokladsmak till höger. GISSA om jag blev överlycklig??? Läppsyl i alla dess former kan glädja mig till skyarna när som helst och ett med chokladsmak gör ju inte saken sämre.. :) Och Lush's bodylotions är också suveräna och den här luktade tydligen citrus-fräscht (eftersom jag är täppt i näsan känner jag inget... varken choklad eller citrus...men jag litar på Micael som anser att den doftar väldigt gott). Lush lush lush... :)
Tack min sötnos för att du förgyllde min dag igår och för att du förgyller alla mina dagar. Du är underbar, det vet du.

Nu ska jag väl dricka lite te och äta massa clementiner och se till att bli frisk. Ta hand om er så hörs vi!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman vad jag tycker synd om dig,det är inte lätt att träffa så många barn och drabbas av bakterier,när man vill göra sitt bästa,men det bästa för mig är att du blir kry snart,vi får göra ett nytt försök med att passa Wilma,den 22 maj är du välkommen hit eller till landet då ska vi ha lillskrållan,nu måste jag ta ut min kaka i ugnen. kram.

2010-05-07 @ 17:52:09
Postat av: Angela

Saa ruttu terveks, armas Louice!

2010-05-08 @ 08:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0