Helgen och lite till

Sådär ja - då var min VFU-uppgift ivägskickad och klar :) (Jag skickade i och för sig iväg den imorse, men ändå...skönt är det!). Helt underbart känns det när man är klar med en tråkig och jobbig uppgift. Som denna. Men än kan jag inte glömma bort den. Det kommer en muntlig examination också... Nästa vecka. Tills dess ska vi ha läst 5 stycken andra VFU-uppgifter och kunna ge konstruktiv kritik till dessa. Trist trist. Jag har även två jobbigt sega böcker kvar att läsa, ett grupparbete ska göras och redovisas och på det - en tuuuung hemtenta. Allt detta ska vara klart på två veckor. Jippi.

Idag har varit en rolig dag! Jag började min morgon med att skicka in uppgiften för att därefter kunna njuta av frukost och mina GP (två från i helgen och dagens...). Därefter åkte jag till stan och mötte upp Jeanette. Tillsammans gick vi hem till henne och åt lunch - thaimat som vi köpte med oss på vägen :) Sen började vi plugga hårt genom att spela Sims :) Vårt grupparbete går ut på att analysera olika dataspel/tevespel. Med andra ord har vi valt olika spel i vår grupp och Jeanette och jag tog Sims. Himla kul att spela spel som plugg tycker jag :) Dock var det ett lite segt spel tycker jag allt.... Men iallafall! Tack för idag Jeanette! Ni bor supersuperfint!!!! :)

Efter pluggandet åkte jag hem till Micael och tillsammans lagade vi mat - tortellini med ricotta- och spenatfyllning, keso och gurkstavar :) Gott! Därefter var det dags för en skön promenad :) Underbart! Jag funderar på att börja ta morgonpromenader, men vet inte om lusten faller sig in när man ligger skönt nedbäddad i sängen... Jag får se helt enkelt, det hade ju varit skönt att göra det till en superbra vana :)
När vi kom tillbaks hem lade jag en ansiktsmask (från Lush...) och tog en härlig dusch. Nu sitter jag här, lunchlådan till imorgon är fixad (korvstroganoff och pasta) och håret är torrt :) Bra bra.

Hade ni en bra helg? Vädret var ju verkligen på topp och jag måste säga att det var även jag :) I fredags var det lugnt, vi handlade mat och så och myste mest framför teven.

På lördagen jobbade jag, mycket gäster i och med Göteborgsvarvet men det var skoj. Direkt efter jobbet gick jag till mamma och pappa som var barnvakt åt Wilma eftersom Johanna och Mattias skulle på bröllop. Dessvärre blev Johanna sjuk och fick ställa in :( Så himla typiskt!!! Tycker verkligen synd om dig kära syster och hoppas du mår bättre!!!! Men Wilma var iallafall hos mamma och pappa och det var även jag en stund. Vi tog en promenad i värmen och köpte glass :) Mysigt mysigt. Sen vankades det välling och lek och sedan körde pappa hem mig. Tack ni söta för en underbar lördag :)
När jag kom hem blev det stressigt - jag hade en timma på mig att duscha, torka håret, platta håret, välja kläder, göra mig iordning med allt vad det innebär och ja, ni fattar. STRESS! Vi skulle nämligen iväg till Micaels förenings avslutningsmiddag som skulle hållas i Backa (kändes som att jag var i Backa hela den lördagen...). Jag lyckades bli klar på den knappa tiden och vi begav oss. Missade dock bussen eftersom den var knökad och körde förbi oss :( Så vi kom lite sent och fick rätt dåliga platser, men men. Maten var god och det var helt okej trevligt. Men bättre blev det :) Efter middagen var vi ett gäng på 14 personer som tog oss in till stan och gick till en bra pub/nattklubb och stannade där flera timmar. Himla kul var det måste jag säga :) Micael och jag drog oss hemåt vid 3 - helt perfekt.

På söndagen tog vi en lugn och skön morgon. Åt sen frukost och myste mest. Sen åkte vi in till stan och mötte upp Pernilla och Pauline eftersom det var dags för musikal :) Den var inte lika bra i år som förra året, men höll ändå väldigt hög kvalitét. :) Kul!
Sen begav vi oss till Konsum där vi köpte grillgrejer. Åkte sedan till Kungsten där det vankades grillning hemma hos en av dem vi var ute med på lördagen. :) 13 personer totalt blev vi och det blev en himla lyckad kväll! God mat, trevligt sällskap, fint område och framåt kvällen - god efterrätt inomhus uppkrupna i sofforna. Perfekt avslutning på helgen :) Vi hade även väldans tur på hemvägen, bussen (som går väääldigt sällan) kom bara efter 3 minuter och detsamma med vagnen :) Vi slapp åka genom hela stan, eftersom bussen gick över bron :) Perfekt!
Sådär ja, nu vet ni nästan in i minsta detalj vad vi gjorde i helgen. Det ni :) Jag hoppas ni hade en minst lika bra helg som vi!! :)

Nu börjar jag bli trött... Ska skriva något mail och sedan kanske lägga mig... jag får se. ;)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Mickepicke

mmm det var mysigt :)

2010-05-28 @ 11:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0