Går jag mot bättre tider tro?

Hej på er.

Det regnar (läs: vräker ner) utanför och jag tycker det är rätt mysigt att vara inomhus just nu. Ser fram emot när Micael kommer hem så vi kan mysamysamysa denna onsdag. Vi ska laga soppa (klar grönsakssoppa) till middag vilket ska bli gott.

Det känns som att jag börjar bli aningen bättre nu. Halsen gör bara ont på morgnarna och kvällarna och ögonen är lite mindre kletiga. Magsjukan som jag fick i måndags kom på snabbvisit och försvann redan dagen efter - skönt. Nu är det hostan kvar. Denna eviga hosta som vägrar ge med sig. Jag äter hostmedicin som inte verkar hjälpa så värst mycket och jag försöker dricka mycket te och allt - men inget tycks hjälpa :( Jag får väl hosta bort den helt enkelt. Host host.

Idag fick jag lönespecen från jobbet - alltid trevligt :) Mer lön blir det däremot i juni eftersom jag jobbar rätt mycket nu i maj. Ska jobba fredag, lördag och söndag bland annat. Kul. Hoppas jag blir ännu bättre tills på fredag. Kanske rent av helt frisk?
På lördag vankas det även middag hemma hos Pernilla ihop med Martina och Pauline. Det ser jag fram emot mycket så det ska bli väldigt kul :)
Andra helgplaner förutom jobb och middag? Jo, jag borde ju kanske plugga lite också... Har en hel del kvar. Måste skriva på min VFU-uppgift (jag började faktiskt lite på den idag vilket jag är otroligt stolt över!), måste läsa klart tusen böcker känns det som och även börja fundera lite kring hemtentan. Myyyycket som hänger över en alltså. Det känns verkligen att det är i slutet på terminen nu, skoltröttheten har varit här ett tag och man orkar inte mycket mer plugg nu. Men än är det rätt mycket kvar innan man kan ta en sommar med jobb istället för plugg.

Resan till Kalmar är nu bokad :) I juni åker mamma och jag till Kalmar och spenderar en helg där vilket ska bli supermysigt!

Nu ska jag nog börja förbereda lyxsoppan (läs: budgetsppan). Ta hand om er. Kraaam!

Kommentarer
Postat av: Wilma & Johanna

Vad skönt att du börjar bli bättre! Längtar efter att träffas! Puss på dig!

2010-05-12 @ 18:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0