Tisdag idag

Hej på er alla.

Idag är det tisdag och jag har jobbat. Har fått en hel del jobb på dagis nu vilket är jättekul! Jag har hoppat in istället för en annan lärare så jag har hennes tider och så. Ibland börjar jag tidigt och slutar tidigt och ibland börjar jag sent och slutar sent. Skönt med lite variation faktiskt :) Imorgon börjar jag 6.30 och slutar 13.30, för att på torsdag börja 9.30 och sluta 18.15. Det går bra att jobba där, jag kan namnen på alla barn och kan de flesta rutiner vilket känns väldigt skönt. Det underlättar verkligen!

Idag mötte jag Micael på stan efter jobbet. Vi skulle nämligen hämta ut en sak till mig; en rund sak gjord av vit- och rödguld. Jag lämnade in den förra veckan pga av den var för liten och idag, när vi hämtade ut den, satt den väldigt bra! TUR! Äntligen passar den :) Jag får se när jag får börja bära den... Spännande :) Längtar dit otroligt mycket!

Imorgon efter jobbet ska jag hem till mormor där Johanna och Wilma befinner sig, för att umgås med dem och mysa med Wilma och så :) Ska bli mysigt!!!! :)

Nu jobbar jag nio dagar till i sträck, därefter är det midsommar och jag kan få andas ut lite :) Efter 11 dagars arbete i ett kör lär jag nog sova rätt så gott :) Midsommar ja, ska bli mysigt. Vi ska fira på landet, ihop med nära och kära!

Min komplettering blev godkänd förresten :) Känns väldigt bra! Nu är det bara hemtentan kvar som jag väntar på betyg från, därefter kan jag verkligen känna att jag har sommarlov! Det är underbart på kvällarna nu efter jobbet, att komma hem och veta att man inte behöver plugga!!! UNDERBART! Man är ledig helt enkelt.

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag väl lägga mig och läsa min bok :) Läser 39års-krisen av Jane Green. Väldigt bra! Sååå underbart att läsa annat än kurslitteratur!

Sov sött. Kraaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0