SOMMARLOV

Ja, nu är det sommarlov. Har inte riktigt känt av det än, då jag redan börjat jobba och då jag fick hem en komplettering på posten idag... En komplettering till min VFU-uppgift... Så, skolan är i full gång än :( Men, jag som inte vill ha saker hängande över mig har redan gjort klart den och mailat in den till läraren. Så alltså hoppas jag nu på ett godkänt :) Hoppas även på ett godkänt på hemtentan som skickades in i måndags :)

Japp, sommarlov alltså. Och det regnar. Och jag jobbar. Och får skolgrejer. TROTS lov. Någonting är fel. MEN - det är kul på jobbet. Kul att leka med barnen, lära dem vad som är rätt och fel och ja, umgås med dem. Jag har fått mycket jobb där nu vilket är superkul :) Och idag kom skatten tillbaks - UNDERBART!

Nu sitter vi här, Micael och jag. Han framför sin dator och jag framför min. Vi dricker Vana Tallinn och jag tänker tillbaks på min Estlandsperiod. Känns som en evighet sedan men samtidigt hade det kunnat vara igår. Det är skumt det där. Nya perioder i livet börjar hela tiden och man vänjer sig och trivs med det utan att kanske reflektera kring det egentligen. Så är det.

Jag har nog inget vettigt att skriva om. Vi åker till Kalmar nu på fredag i och för sig :) Mamma och jag :) Ska bli mysigt! Bo på hotell, äta gott, träffa ett annat mor+dotter-par och ja, bara ha lite minisemester sådär! Kan behövas!

Nu ska jag dra mig härifrån. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0