Invigning av kontoret ;)

Hej på er!

Just nu sitter jag i vårt nya kontor :) Eller, ja, kontor och kontor. Men, mitt nya skrivbord (som matchar Micaels). Längs en vägg i vardagsrummet (bakom vår skiljebokhylla Billy) har vi två stycken snygga bordskivor som vi har som skrivbord. De sitter ihop så de blir som ett väldigt långt bord. Himla käckt och riktigt snyggt! Allt får plats; skrivare, datorer, grejer, pappershållare osv osv osv. Undertill har vi varsin hurts som fungerar som extra förvaring (BEHÖVS!).
Innan hade jag en sekretär, en mycket käck sådan, om än något omodern och för liten. Med för liten menar jag att den var alltför låg, mer anpassad för en mindre människa. Men nu har vi alltså äntligen fått vårt kontor och vi är riktigt nöjda! Min sekretär ska säljas på Blocket (hoppas någon vill ha den...). Jag hoppas den kan bli till nytta för någon annan, eftersom den verkligen är himla bra! Perfekt förvaringsutrymmen, rätt snygg, diskret i vitt, bra kvalitét och mycket mer.

Jag jobbar som några kanske vet på dagis den här veckan och det är riktigt bra måste jag säga. Det är kul, lagom många barn, fint väder, bra personal och så. Dagarna går verkligen fort! Imorgon är sista dagen på det här sommaröppna dagiset, därefter börjar jag jobba på hotellet igen.

Vet ni vad jag gjorde idag efter jobbet??? Jag slutade strax efter klockan 12 (eftersom jag hade det tidiga passet) och direkt efter det skjutsade Micael mig till Friskis där jag, hör och häpna, GICK TILL GYMET!!!! Jag var inne och gymmade :) Och jag som alltid varit väldigt rädd och osäker för att ens våga ta mig in i ett gym, stannade kvar där inne i en timma! :) Jag cyklade, gjorde benövningar, armövningar, magövningar och så cyklade jag lite till. Timmen gick superfort och det var faktiskt ganska kul. Den 18/8 har jag bokat en gyminstruktion (ingick i mitt kort) vilket innebär att jag får en genomgång inne i gymet. Jag är fortfarande väldigt osäker på de flesta av maskinerna, så det kan vara nyttigt att lära sig hur och varför jag ska använda dem. En sak är säker: imorgon kommer jag ha träningsvärk! Inte nog med att jag tränade på gymet, jag gick hem därifrån också :) Skönt!
Jag ska försöka komma in i bättre vanor och rutiner och jag har faktiskt börjat vilket känns himla bra. Nu är det bara resten kvar... ;)

Imorgon efter jobbet ska vi till Frölunda torg. Där ska vi växla tillbaks våra kroatiska pengar så att vi får svenska åter, byta en skjorta och köpa tavelramar. Vi köpte nämligen två tavlor i Kroatien som vi ska hänga upp i sovrummet (kommer bli supersuperfint!) men vi behöver ramar till dem. Två tunna, vita ramar hade varit perfekt. Vi får se om vi hittar något annat roligt där borta :)

Nu sitter vi här och dricker varsitt glas rosé, La Madrid heter det och är supergott! Vardagslyx :)

Sov sött sen! Kram

Kommentarer
Postat av: Mickepickepö

Ahh det nya kontoret blev bra :) PÖZZZ

2010-07-29 @ 21:36:24
Postat av: Johanna

Låter himla "Käckt" med det nya kontoret;) Får kika på det nån dag snart! Puss

2010-07-29 @ 23:50:48
Postat av: Emmapemma

du fick den titeln att låta väldigt snuskig, eller är det bara jag som är pervers? Sätt upp en bild på kontoret då så jag får se :) Har inte sett hur ert kök ser ut heller efter att ni målade om o grejer o det var ju nästan ett år sen! Pöss

2010-08-04 @ 18:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0