Hemma i kylan igen

En vecka går verkligen superfort! Speciellt då man är utomlands tycker jag. Och det är alltid lika tungt att komma hem igen, hem till vardagen och alla måsten. Och till kylan! Herregud, att gå från 30 grader (om inte mer) varje dag i en vecka till 12 grader och regn är inte det lättaste må ni tro. Riktigt kallt känns det och jag har inte en aning om vad jag ska ta på mig när jag går utanför dörren. Men men.. jag hoppas att ni haft det bra här i Sverige medan vi var i Kroatien :)

Kroatien alltså, sikket underbart land! Väldigt vackert, extremt varmt, trevliga människor och underbart kristallklart (och 27 grader varmt) vatten. Förstår ni att jag längtar tillbaks?



Vi kom till Makarska förra lördagen, den 17/7 mitt på dagen och redan då var det extremt varmt! Jag fick nästan en chock och trodde aldrig jag skulle fixa en hel vecka i sådan värme, men faktiskt så vande man sig vid hettan rätt så fort :)
Som jag skrev innan så går en vecka utomlands väldigt fort, men vi hann med en hel del ändå tycker jag. Vi badade en massa i det varma vattnet, åt gott, drack gott, besökte öarna Brac och Hvar, besökte Split där vi shoppade en del, festade i en grotta, firade Micaels födelsedag, hyrde cyklar en dag (VARMT!), strosade omkring, strosade omkring lite mer, tog siestor och sist men inte minst: vi förlovade oss :) Ganska mycket inklämt på bara 7 dagar va?? :)


Nattbild med gamla stan i bakgrunden.


Våra tjusiga ringar :)


På ön Hvar.


Jag i Split.


Micael i en smal gränd i Split.


Här är vår sten som vi badade ifrån de sista dagarna. Vi kom en bra bit ifrån alla andra turister vilket var underbart!


Här är ön Brac, staden Bol. Härifrån tog vi båttaxi till Zlatni Rat - ett känt badställe. Väldigt vackert.

Ja, som ni ser har vi haft en underbar semester:) Jag längtar tillbaks...

Men nu är vi åter hemma, imorgon börjar jag jobba igen. En vecka på dagis, sedan två veckor på hotellet. Efter det får vi se hur det blir med jobb i framtiden.

Igår hade vi en lugn dag här hemma, slappade mest och hörde regnet som smattrade utanför. Lite senare under dagen åkte jag till mamma och pappa och berättade för dem hur vi haft det och så. De ska nämligen också till Makarska och bo på samma hotell som vi och allt, den 7/8. Därför ville jag visa bilder för dem och så. Vi fick en trevlig stund igår kväll :) Tack för det! Vinbären var supersmarriga :) TACK!
Micael blev sjuk då vi kom hem, förkyld och hostig och så. Antar att det är väderskillnaderna som inte är hälsosamt... Hoppas han blir bättre snart! Aldrig kul att vara sjuk....:(

När vi kom hem i lördags åkte vi direkt till Skogome och Johanna, Mattias och Wilma. Där åt vi tacos och bara hade det mysigt :)


Här är goingen :) Nu kryper hon som bara den, hon är så duktig så :) Som moster har saknat dig!!!!

Idag blir det Liseberg. Mattias fyller 30 år idag så vi ska fira honom :) Mer fest blir det på lördag! Grattis till dig Mattias återigen :)

Ta nu hand om er, vi hörs igen!


Kommentarer
Postat av: Syster

Vilka härliga bilder, märker att ni haft det underbart! Grattis igen till förlovningen!

Tack för igår! Ses ikväll gumman! Älskar dig! Puss o Kram

2010-07-27 @ 11:53:33
URL: http://lofgrenjohanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter som en helt underbar resa!! Grattis till förlovningen..igen:P Ni är verkligen supersöta tillsammans, och vilka vackra ringar:D

2010-07-27 @ 19:24:38
Postat av: Helena

Ja nu såg jag ju ringarna! Fint:) Härlig resa ser ni ut att ha haft också:)

Kram

2010-07-29 @ 14:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0