Tiden rusar fram

Det var ett tag sedan jag skrev eftersom det har varit en hel del att göra.

I söndags var jag på Liseberg med J och W - mysigt :) Mycket snö, många tomtar och mycket mys :) Tack för en underbar söndag mina kära :)
När jag kom hem efter Liseberg hade Micael lagat god middag: fläskfilé, klyftpotatis och sås :) Underbart gott och en toppenbra avslutning på helgen :)

Nu är jag i full fart med VFU. Idag höll jag min lektion, gick helt okej. Ska fortsätta lite imorgon. Nu är det dags att skriva min jobbiga rapport bara.. :( Den måste vara klar innan den 2/1 eftersom jag åker till Estland då :)

I måndags tog vi bilen till IKEA och julshoppade lite. Mysigt :) Micael åt även julbord där faktiskt medan jag tog en köttbulletallrik. Han tyckte det var fräscht och gott :) Min köttbulletallrik var också till belåtenhet :)

Jaha... planer för veckan då? Jag ska ha VFU hela veckan, faktiskt ända fram till 21:e. I helgen ska jag jobba på hotellet. Så alltså... VFU, jobb, VFU. Ingen rast, ingen ro. Och definitivt ingen sovmorgon. Det tar jag senare.. :)
Annars blir det väl mest till att skriva på rapporten.. Trist, men så är det.

Ja, den 2:e januari åker jag till ESTLAND :) Idag hämtade jag ut mitt pass så jag är redo :) Ska bara boka hostel till första natten i Tallinn. Jag åker dit den 2:e och sover själv i Tallinn första natten. Sen kommer Patty (som jag bodde ihop med i Võru) dit den 3:e och tillsammans åker vi till Võru. Där stannar vi hela veckan, fram till fredag eller nåt. Då åker vi till Tallinn igen och spenderar helgen där. Det hinns nog med en tripp till kära Tartu också :) Mycket av tiden ska vi spendera på dagiset där vi jobbade: Päkapikk :) Åh, det ska verkligen bli underbart att komma dit igen. Till Estland. Võru. Dagiset. Allt. Samtidigt som det känns så himla läskigt. Det var så längesedan allt det där var nutid och hela året där borta innebär så många olika känslor. Och allt kommer tillbaka när man inser att man snart är där igen. På helt andra villkor såklart. Men man är ändå där. Mitt ibland allt. Läskigt. Skrämmande. Nervöst. Och självklart underbart roligt :) Äntligen!!!! :) Jag stannar där till den 10/1.
Detta innebär att jag MÅSTEMÅSTE hinna klart med rapporten innan jag åker...

Nu ska jag ta och lägga mig. Är helt slut. Puss och kram. Sov så gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0