Högt läge javisst

Nu sitter jag här på min plats i soffan. Jag har foten på tre kuddar, så visst är den i högläge! Idag gjorde jag första ingreppet på tå nummer två, alltså min högra stortå. Kom hem för en stund sedan och nu sitter jag alltså här och såhär ska jag sitta nu de närmsta dagarna. Det är jobbigt att inte kunna vara så aktiv som man vill vara... Men det här är ingenting jämfört med ingrepp nummer två, Königs operation, som kommer om 5-6 veckor. Då blir man nästan hänvisad till soffan första veckan och det gör ruskigt ont. Det här känns bara lite. När jag ändå var hos läkaren tog jag samtidigt bort tre stycken födelsemärken :) Först bedövning, sen skrapade och klippte hon bort dem, och så plåster på. Känns bra att jag tog dem samtidigt så är det gjort :) Så nu sitter jag alltså här, omplåstrad både här och där, och blir ompysslad av Micael. Han jobbar hemma idag, vilket är skönt :)

Nu i veckan har jag jobbat på dagiset. Intensivt med inskolningar och allt, men intressant att vara med om det och se hur det går till. Igår träffade jag Jeanette på stan och vi tog en långfika på Espresso House vilket var väldigt trevligt (som vanligt)! Tack för det :)

I tisdags skulle vi egentligen ha passat Wilma här hemma, men Mattias blev sjuk så de fick ställa in sina planer och vi fick alltså inte mysa med Wilma...:( Väldigt tråkigt, det var längesen jag träffade min guddotter nu och jag saknar henne väldigt mycket! Kanske vi kan ses nu i slutet på veckan? :) Jag hoppas även att Mattias blir frisk! 

Förra veckan var intensiv och trevlig! Jag jobbade på hotellet den veckan och efter jobbet träffade jag Laila en dag för en fika på stan. Kulkul! :) Sen var det kalas för Micaels morfar på onsdagen och där bjöds det på smörgåstårta och kakor. Det var trevligt med lite onsdagskalas sådär :) På torsdagen var jag ledig och då kom Maria hit på lunch:)  Mätta och belåtna åkte vi sen in till stan och gick på Göteborgskalaset. Sen mötte vi upp Micael och så gick vi ännu mer på kalaset, alla tre. Väldigt kul måste jag säga! Vi åt hamburgare - gott :), tittade på olika marknadsstånd, några uppträdanden och så. Jag tycker om det internationella mattorget, väldigt trevligt!  :)

 

I lördags var det dags för 50-års kalas för Micaels mammas mans dotters man:) Hängde ni med där?!? :) Vi fick låna bilen (tack så mycket mamma och pappa :)) så vi körde till ett ställe utanför Lindome där festen ägde rum. Vi var i en fin bygdegård alla cirka 50 gäster :) Vi åt god mat, drack gott (jag skulle köra hem, så jag drack cider och citronvatten. Det var också gott :)), umgicks, gjorde ett litet quiz och så dansade vi till ett inhyrt liveband (bandet var presenten till födelsedagsbarnet...). En himla lyckad kväll måste jag säga och vi var rejält trötta när vi kom hem den natten! Vi bara lade oss på sängen och somnade och glömde helt av att ta ut linser, ta bort smink, borsta tänderna och allt sånt där. Vaknade vid 5 av att jag skulle klia mig i ögonen och kände att fransarna var hårda... blev lite fundersam men insåg snabbt att det var mascaran... Jaja...en lyckad kväll och natt iallafall!! :) 

Vad händer framöver hos er då? Några speciella planer? Vi har några planer för helgen, men jag vet inte alls om jag kommer att kunna gå så bra tills dess. På lördag ska en kompis till Micael ha fest och det skulle vara jättekul att gå dit! Men vi får se... Och sen på söndag ska vi fira mormors födelsedag (hon fyller dock i september, men det här datumet passade de flesta..). Vi tänkte gå till Liseberg och äta god mat. Vi får väl se om jag lyckas hänga med... HOPPAS! Om jag inte lyckas hänga med, blir det en superseg helg vill jag lova. 

Igår hade jag min gyminstruktion på Eriksberg. En lyckad sådan. Jag och tränaren gick igenom vissa maskiner och jag fick ett schema som jag skall följa. Ett helkroppsträningsschema. Kändes bra när jag var där igår och jag längtar tills jag kan komma igång på riktigt! Med bra tår :) Då banne mig ska jag komma i form!  

Nu ska jag se på Save the last dance. Den är bra! Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0