Helg helg helg

Hej på er.

Först måste jag fråga om det är någon som vet hur man förstorar texten här på blogg.se? Jag tycker att min text är för liten, hur får jag bokstäverna större? Alltså teckensnittet/typsnittet..?

Hur är det med er? Har ni en bra helg? Min helg har varit och är väldigt bra! I fredags var jag i skolan till klockan 12. Därefter blev det en liten sväng på stan :) Sen åkte jag hem för att förbereda middagen.


Det blev god pastasallad med kyckling, bulgur, paprika, gurka, soltorkade tomater, ruccola och massa kryddor. Keso till detta. MUMS.


Kallt vatten med granatäpple. Fräscht.


Smarrig och enkel dessert, kallas "Fusk-creme brulé". Innehåll: Kesella, vaniljyoghurt, hallon och råsocker på toppen. Underbart god och enkel :)

Nu vet ni vad vi åt till middag i fredags :) Vi såg även på film till det och så självklart Solsidan :)

Igår var det lördag och dagen började med att Micael och jag satte igång vårt tvättpass. Upp och ner i tvättstugan alltså. Därefter åkte jag in till stan och mötte upp Johanna och Wilma: världens bästa syster och världens bästa systerdotter!!!! Vi gick sunt i Nordstan först för att därefter ta oss ut i det härliga vårvädret. Vi åt lunch på Köttbullekällarn (ett ställe som verkligen är att rekommendera). Vi åt köttbullar, potatismos och lingonsylt (vad annars?). Wilma åt majs- och potatispuré till lunch och mangopuré till dessert. Hon åt och var så mysig så:) Precis som vanligt. Mätta och belåtna vandrade vi vidare tills vi kom till Indiska te och kaffemagasinet (tror att det heter så...). Där hittade vi superfinafräschamysigaunderbara te- och kaffeburkar! Min kära syster kom med den briljanta idéen att Micael och jag skulle kunna ha en hylla i köket med dessa fina burkar! Johanna har ett sinne för design och inredning tycker jag och jag föll genast för idéen. Med andra ord köpte jag fem burkar:




Eller hur fiiina?? :) Dessa ska stå på hyllan (som är svart från IKEA) tillsammans med en liknande kaffeburk i större modell. Kan nog bli hur fint och bra som helst!!! Vi funderar på att åka till IKEA redan imorgon för att införskaffa oss en hylla. Därefter är det bara att borra upp den och göra fint :) Tacktack Johanna för idéen!!! :)

Igår kväll tog vi det lugnt. Jag såg först på filmen Allt för min syster. Himla vacker film tycker jag, men boken är så himla mycket bättre. Därefter såg vi på Djävulen bär Prada och åt middag. Fläskkarré tror jag och så resterna från salladen. Till det vatten. Därefter njöt vi av kall god Tequila Rose. Mums:)

Idag är det söndag och det innebär städning och att röja ur vår lilla klädkammare. Imorgon kommer Anticimex hit för att sanera och då gäller det att alla saneringsytor ska vara fria. Med andra ord: vi måste röja vår klädkammare. NU. Den är knökad med grejer. Och till råga på allt så ligger där en hemsk heltäckningsmatta som vi måste dra bort... Jag vill inte ens veta vad som ligger under den... :( Igår rensade vi även bland våra sängkläder och handdukar: SKÖNT! Man samlar verkligen på sig en massa onödigt som aldrig kommer till användning.

Tån håller på att bli bättre. Duschade den igår vilket var skönt. Den har varit bandagerad i ungefär två veckor så det var skönt att få duscha den och lufta den lite :) Känns som att den är på bättringsvägen. Jag smörjer in den med penicillinsalva så att det sista av inflammationen ska försvinna och det verkar hjälpa. Jag kan fortfarande bara ha mina klumpiga och varma vinterkängor, men snart snart snart kan jag nog ha mina vårskor :) LÄNGTAR!

Oj,ett långt inlägg. Kul. Hoppas ni har en bra söndag, alla ni trogna läsare (vilka ni nu är....). Vi hörs! Kramkram! :)


Kommentarer
Postat av: Angela

Fantastic pictures from food!!! You are very clever!

2010-04-11 @ 12:09:49
Postat av: Micael

hehe vi gick sunt i Nordstan :) puss puss till världens vackraste flickvän!

2010-04-12 @ 08:34:48
Postat av: Wilma % Syster

Du är så duktig på att skriva moster! Tack för en super mysig lördag tillsammans med dig älskling! Du är grym! Puss o kram från Skogome

2010-04-12 @ 15:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0