Härlig dag

Hejhej på er alla.

Idag är det onsdag och jag hade en schemafri dag från skolan, rätt skönt. Jag har fått gjort mycket :)
 Jag vaknade tidigt, åt frukost och läste GP (underbar morgonritual). Därefter åkte jag till IKEA för att byta beslagen/konsollerna till hyllan och vägen dit gick smidigt. Spårvagn och buss passade in i varandra så jag slapp vänta :) Skönt. Det gick smidigt även på IKEA. Jag bytte det beslaget som inte passade och fick ett tillgodokvitto. Därefter vandrade jag igenom IKEAs alla gångar och labyrinter och hittade lite annat smått och gott också :) Fler doftljus bland annat :) Hittade även de beslag vi var ute efter :)
 Efter IKEA åkte jag till biblioteket här i Biskopsgården för att låna några böcker som vi ska läsa till skolan. De hade dem flesta, men inte alla. Efter biblioteket åkte jag hem och åt lunch. Pastasallad med kalkon - gottigottgott :)
Bytte kläder och gjorde mig iordning för att åka in till stan på nytt - en fika stod på schemat härnäst. Jag träffade Martina, Pernilla och Pauline från hotellet och vi tog en fika i Hagasolen. Mysigt och trevligt :)
Efter några timmar där åkte jag hem och här är jag nu. Har just hittat en saga som jag kan berätta för mina elever på praktiken om några veckor. Det är min uppgift nämligen - att återberätta en saga/myt, ha ett boksamtal och därefter arbeta med sagan på något estetiskt/kreativt sätt med eleverna. Kan bli spännande, intressant och läskigt. Och roligt. Och allt på samma gång. Vi får se hur det går :)

Imorgon är det torsdag och jag ska tvätta lite kläder på förmiddagen. Därefter träffa Johanna och Wilma en liten stund innan jag åker till skolan. Mysigt och underbart att träffa dem igen :)

Nu ska jag snart lägga mig och sova. Är trött. Sov så gott mina läsare. Kram och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0