Hemma igen från en underbar resa



Hejhej!

Igår kväll kom vi hem från Tunisien och jag måste säga att det känns en aning deppigt att återigen vara hemma i ett grått Göteborg. Men men, vad ska man göra? Man kan ju inte direkt stanna tiden (vilket man ibland önskar att man kunde...). Veckan i Sousse, Tunisien har iallafall varit helt perfekt! Vädret har varit underbart varmt och härligt (ibland t.o.m. för varmt), hotellet låg perfekt mitt emellan strand och livliga gator, folket har varit vänligt och havet var varmt och skönt :) En vecka går fort, väldigt fort. Men, tro mig, vi hann göra en hel del roligt :) Vi badade, åkte med det lokala tåget ihop med lokalbefolkningen till en annan stad (Monastir), besökte en mysig mysig mysig hamnstad där vi hittade vår favoritrestaurang, var på ett nöjesfält, shoppade en hel del (väskor, kläder, keramik, kryddor, te och en sjal), åkte på en utflykt med ett piratskepp, vandrade, vandrade, vandrade, tog siesta lite då och då:), läste, åt gott och hade semester helt enkelt.
Innan vi åkte hade vi fått varningar om Tunisien; att det inte skulle vara ett fint land, att hotellet skulle vara allt annat än bra, att folket skulle vara jobbigt osv osv osv. MEN - allt har verkligen varit toppen och jag rekommenderar verkligen folk att åka dit! :) Jag vill definitivt tillbaks - gärna så snart som möjligt! :)
Nu låter jag bilderna säga sitt.


Jag framför Medinan. Här gällde det att hålla hårt i väskan och verkligen se upp för försäljarna. MEN - man kunde göra fynd om man vågade sig på att pruta :)


Piratskepp :) När vi var på utflykten såg vi hoppande delfiner i havet - vackert :)


Vi hann även se och ta del av nöjesfältet i Port el Kentaoui. Vi åkte ett spöktåg som var så himla läskigt! Mycket värre än Gasten på Liseberg vill jag lova.


På restaurang i Monastir.


Micael var modig och lät en fågel sitta på axeln. Jag skulle vilja påstå att fågeln också var väldigt modig. :)


Vi i Port el Kentaoui. Väldigt väldigt vacker plats.


Utsikt från vår balkong.


En välbehövlig siesta...


Detta var nog andra kvällen tror jag.

Ni förstår kanske att jag längtar tillbaks?

Jag har iallafall något annat roligt att se fram emot - det är ännu inte slut på resandet för min del. Imorgon klockan 16.40 flyger jag till Glasgow och träffar Emma :) Vi stannar där en natt för att sedan ta bussen till staden där hon bor, Moffat. I Moffat stannar jag sedan till fredagen den 17/7 då jag åker hem igen. Det ska bli riktigt spännande att se hur hon har det där och att träffa henne igen!!! Och att se Skottland :) Jag skriver mer när jag kommer hem igen :)

Nu ska jag ner i tvätten - inte lika kul som att resa men det är ett nödvändigt ont i vardagens bestyr.

Ta hand om er, njut av regnet. ;)




Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!! Vad fina bilder från Tunisien!! Vad heter Tunisien på "tunisiska" förresten, vad pratar de för språk där?



Semester är skööönt :) Känner du dig uppvilad nu? Redo för äventyr i Scotland?! :D



Ses snart!!!! :DDD puss puss o kram!!



2009-07-12 @ 10:32:38
URL: http://nekofrancis.blogspot.com
Postat av: Mamma

Hej gumman välkommen hem,Det ser jättetrevligt ut i Tunisien,fina kort ni har tagit,och nu ska du ut och fara igen,ta hand om dig Älskar dig.Kram från mamma O pappa.

2009-07-12 @ 14:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0