Ännu en tisdag

Ska snart hoppa in i duschen och göra mig fräsch inför en hemmakväll med mig själv :) Har jobbat idag som vanligt men det var lite annorlunda idag på jobbet. Vi hade nämligen lunchvisningar för olika företag för att göra lite reklam för vårt hotell och så. Förhoppningsvis gillade de det de såg idag och låter sina anställda komma och bo hos oss till rabatterat pris :) Vi har även visningar imorgon så då gäller det att se proper ut igen! En bra grej med dessa visningar är att jag får sovmorgon :) Jag börjar 7.00 istället för 5.45! Det ni - det är himmelriket! Men då jobbar jag till 15 istället för till14 också... Men faktiskt, 7-15 är perfekta arbetstider tycker jag. Men men. Nu är jag ledig kvällen ut och då ska jag inte babbla på om jobb jobb jobb!
  Jag har tränat idag vilket var underbart skönt, trots att passet höll lite låg kvalité. Men det blir ju vad man gör det till som man ju säger :) Svettig och varm och go och glad blev jag iallafall så jag fick nog ut en hel del av passet ändå! Som den bastufantast jag är blev det såklart att sitta en ganska bra stund inne i den varma och härliga bastun! Och gud, vad jag älskar den stunden! Att bara få slappna av, bli helt varm och röd(!) och bara få tänka på ingenting förutom hettan. Det är livet det. :)
  Jag försöker att äta bättre än vad jag gjort på sistone. Alltså, jag försöker förändra min kost till en något nyttigare sådan. Jag var på Blodcentralen igår med Micael, Johanna och Mattias och skulle lämna blod men besöket blev inte som väntat. P.g.a. att jag hade ganska lågt blodvärde (järn) förra gången jag lämnade var de tvungna att ta ett test på mig innan de skulle börja tappa mitt blod i en påse. Detta test visade att jag hade ännu sämre blodvärde denna gång och fick alltså inte lämna blod! Så sköterskan fyllde ännu fler provrör med blod för att skicka till Sahlgrenska för kontroll så jag ska ringa dit om cirka två veckor för att se vad det är för fel. Eller om det inte ens är något fel utan bara något man lätt kan åtgärda. Men usch, så tråkigt att jag inte sköter min kost såpass bra! Någon kanske behöver just mitt blod just i detta nu. Och så sitter jag här och har misskött min kost. Usch. 
  Alltså, jag försöker äta bättre. Jag försöker äta riktig mat varje dag. Jag gör storkok och fryser in :) Och idag köpte jag både spenat och broccoli. Imorgon ska jag äta köttbullar, potatis och spenatsås. Nu banne mig! 
   I lördags hade vi kräftskiva! :) Jag vet, aningen sent men vadå då! Bättre sent än aldrig! Vi var på landet: mamma, pappa, Micael, Johanna, Mattias och jag och åt gott, drack gott och hade det trevligt :) Jag är inte direkt förtjust i skaldjur tyvärr (!) så jag åt paj istället. Och den var god :) Jag tror nog att det blev lite för mycket att dricka, för under natten ramlade jag ur sängen och på något sätt lyckades jag få med mig Micael ner också :)  Han landade ju mjukt - på mig. Jag fattar inte hur det kunde hända, jag menar - så himla smal var inte sängen vi sov i och så mycket hade jag inte druckit. Men men.
  Imorgon ska jag ha filmkväll med några ex-volontärer som jag mötte på Lidingö på kursen jag var på. Det blir jag och tre till och vi ska vara här hos mig. Det ska bli trevligt! 
  På fredag fyller min kära mamma år och det ska vi fira på söndagen efter! Det ska bli väldigt kul! Grattis så mycket i förskott! Kram på dig söta mor!
  På lördag ska jag på inflyttningsfest ihop med samma gäng som jag nämnt ovan ett antal gånger :) 
 Annars fortsätter vardagen sin gilla gång. Tiden går fort, vi är redan i slutet på oktober!!!

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0