Jordgubbar, jordgubbar, jordgubbar - vad har jag gjort för att förtjäna er?

Nu sitter jag här igen. Bredvid mig har jag en liter jordgubbar, rensade, sköljda och lockande. Fjärde litern för i veckan skulle jag tippa på :) Det bästa med sommaren? Enkelt! JORDGUBBAR! (Och massa annat såklart...)

Idag var jag på IKEA efter jobbet och hittade faktiskt det jag letade efter: en bäddsoffa. En fin en, till bra pris och bra storlek. På torsdag får jag nycklarna till lägenheten, fredag blir det antagligen spackling och målning av ena väggen. Därefter städning på lördag. Och även ditkörande av grejer. Och grejer. Och fler grejer. Jag har så mycket skit ska ni veta. Saker jag samlat på mig genom åren som jag inte har den minsta nytta av. Antar att det är ganska så normalt :)
Men men. Jag antar att jag köper soffan så snart jag har tid och möjlighet. Ska bli kul! (Inte för plånboken dock...).

Imorgon är det Sveriges nationaldag. Jippi! Eller inte... Varför har vi gjort den till en röd dag? Endast för påtvingat firande? För personligen tycker jag att hela grejen känns falsk. Har vi klarat oss utan något nämnvärt firande (bortsett från att flaggan hissas då) i så många många år hittills, tror jag nog att vi skulle överleva utan i framtiden också. Men men. Vissa är ju lediga iallafall, grattis till er :)

NU ska jag återgå till mina jordgubbar. Dessa ljuvliga och underbara röda saker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0