Blackmore's Night

Sikken kväll det blev igår! Efter jobbet träffade jag Johanna inne i stan och tillsammans gick vi och åt på Svarta Oliver - en restaurang med god mat men med mindre trevlig service. Antar att det är en yrkesskada det där med service. Är personalen minsta lilla "inte jättetrevlig" tyder det på dålig service enligt mig eftersom jag alltid fått lära mig att man ska vara glad och trevlig mot gästerna. Och visst självklart blir jobbet på så vis mycket trevligare att vara på också! Men men. Vi åt mousakka - god. :)
Mätta och belåtna drog vi oss till Lorensbergsteatern där vi skulle på konsert - Blackmore's Night. Saken är den att när Johanna hälsade på mig andra gången i Estland satt vi och åt frukost på en mysig liten restaurang/café och där spelades sådan härlig musik i bakgrunden tyckte vi så därför frågade vi personalen vilka det var. Och svaret var Blackmore's Night. Och så nu, efter sådär åtta månaders tid, gick jag förbi Lorensbergsteaterns reklampelare inne i stan och fick syn på att just det bandet skulle komma hit och spela!!! Därför bokade jag biljetter och därför gick vi dit :) Kvällen igår var helt magiskt underbar! Bandet var jättebra, minst sagt. Höll på i tre timmar och det var oerhört fängslande.
En liten tabbe gjorde vi också. Vi hade ju ingen aning om att det skulle vara ett förband eller ens någon aning om vilka Blackmore's Night var, så vi satt och lyssnade på förbandet (utan att veta att detta inte var det riktiga bandet) och sedan när de sa, efter en halvtimma, att de skulle sjunga sin sista låt blev vi förbannade och förvånade. Jag menar, 30 minuter för 400 spänn - nej tack! Men vi märkte att folk satt kvar på sina platser utan att se vare sig förvånade eller förbannade ut, så vi frågade killen bredvid oss om det var någon paus eller vad det var. Och svaret vi fick gjorde att vi kände oss en aning dumma. Han sa att: nej, huvudbandet har inte kommit på än...
Jaha.

Så så var det med det. En underbar kväll helt enkelt! :)

Idag är jag ledig - ÄNTLIGEN! Även imorgon :) Idag ska jag in till stan, köpa nya skor förhoppningsvis och träffa Mimmi. Därefter ska jag träna klockan 14.00. Skööönt!
Jag orkar bara inte komma igång verkar det som.

Ha det fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0