London - here we come :)

                                             


Hej hej!

Idag är det måndag och igår kväll kom vi hem från London vilket innebär att jag är hemskt hemskt trött idag! Men vilken resa sen :) Allt har varit lyckat och väldigt trevligt och bra och mysigt och roligt och spännande och allt allt allt! I fredags morse hämtade Micaels pappa upp Micael och mig utanför Molnvädersgatan och vi åkte vidare och hämtade upp Johanna (som inte visste ett dugg om var vi skulle) och Mattias hemma hos dem. Tillsammans styrde vi kosan mot Landvetter:) Där fanns mamma, pappa och Ingvor som överraskade Johanna rejält!
Resan till London Heathrow gick smärtfritt, smidigt och bra och vi kom fram runt 9-tiden. Tog metron till hotellet (ett rätt tjaskigt tre- stjärnigt sådant) och checkade in. Vi bodde väldigt centralt, nära Oxford street :)
Ja, vad har vi då gjort under resans fyra dagar? Jo, gått på puben har vi gjort ett antal gånger - mysigt. :) Vi var även i Notting Hill och kikade på Portobello Roads marknad, var på Harrods (galet stort!), vandrade till Picadilly Circus, shoppade på Oxford Street, åkte metron, var på musikalen Sound of Music (vackert!), firade Johanna som fyllde 25, åkte turistbuss (vi satt på ovansidan och höll på att frysa öronen av oss), åkt taxi (vilka underbara bilar!), ätit gott och druckit gott :)
London var en helt fantastiskt häftig stad där folket var trevligt och vänligt var än man kom! Det var rent och fint, stressigt och lugnt på samma gång, mysigt och coolt, småstad och storstad i en härlig mix. Jag trivdes väldigt bra och vill gärna tillbaks snart igen! Fyra dagar var helt klart för kort tid..



Fish and Chips



Min sötnos har shoppat parfym :)


På Park Lane hotell bodde vi...


...inte.


Vi bodde på Royal National Hotel (som man ser till vänster).


Kallt som tusan, men är man turist så är man. :)


Gänget utanför Harrods - redo för shopping?


Utanför Hard Rock Café

Nu ska jag in i duschen, sen sova. Tack för mig. Godnatt och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0