Nytt liv, ny start

Hejhej!

Himla längesedan jag skrev - jag vet. Mycket har hänt också, kanske därför jag dragit mig för att skriva här. Ingen aning. Men iallafall. Nu sitter jag här och känner för att plita ner litegrann om vad som händer och inte händer nuförtiden. Det största är väl att jag åter är hemma i Göteborg. Har varit här i ganska precis en månad nu och det känns bra faktiskt. Vissa dagar saknar jag Estland något förfärligt. Alla männsikor, min stad, min lägenhet, mitt jobb, alla mina underbara (oftast) barn osv osv. Jag skulle kunna hålla på i oändlighet vilket jag inte tänker göra. Men jag planerar däremot att åka tillbaks och hälsa på - eventuellt nu i sommar. Vi får se.
Två dagar efter det att jag kom hit fick jag ett nytt jobb :) Det gick väldigt smidigt och bra utan så värst mycket nervositet. Med andra ord jobbar jag nu för fullt, nästan för mycket. Just det, jag jobbar som halvt ansvarig frukostvärdinna på ett litet och charmigt hotell mitt inne i centrala stan :) Min tjänst är på 75 % och den sista augusti går provanställningen ut så efter det är jag fast! :) Men jag gillar jobbet och folket där så jag trivs himla bra! Och vi bakar varje dag vilket är väldigt mysigt :)
Jag försöker också träna så mycket som möjligt på Friskis - gud vad jag saknade dem under mitt år i Estland! Friskis är underbart :) Jag blir alltid så himla glad. Och efteråt sitter jag alltid låååång tid inne i bastun och bara njuter - himmelriket :)

Måste äta lite nu, kom just hem från träningen faktiskt. Ta hand om er, vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0