Valgatripp och förberedelser inför jul :)

Hejhej på er alla!

Grattis grattis pappa på Farsdag! :) Jag hoppas den blir helt underbar! I år får du nöja dig med vykort och kontakt från långt ifrån, men nästa år - då minsann ska jag vara med! Älskar dig pappa!

Hur är det med er? Ligger snön kvar på marken hemma i Sverige eller? Här har den försvunnit, iallafall i städerna, men i skogarna ligger den allt kvar och är vacker!

I fredags tog jag och Patty morgonbussen till Valga, en stad som ligger 2 timmars bussresa från Võru. Bussen gick 6.40, men det var helt okej att sova på bussen! :) I Valga gick vi mest omkring och tittade på allt och inget, tog massa kort, försökte passera gränsen till Valka (Lettland) - men utan pass kommer man inte förbi. Men ändå, så var vi faktiskt i Lettland i cirka två minuter, på lettisk mark åtminstone :) Att vi inte tog med passen alltså, ibland är man bra klantig! Men men, vi ska ju till Lettland igen om bara två veckor liksom :) Vi åt mat på en KOREANSK (!) restaurang! Första gången jag åt på en "internationell" restaurang här i Estland tror jag allt. Det var väldigt gott och trevligt. Ja, därefter tittade vi runt lite mer och jag köpte faktiskt 2 DVD-filmer :) De första DVD-filmerna jag köpt i mitt liv :) Det blev Love acctually och Lost in translation - väldigt bra båda två! Och väldigt billigt, 10 svenska kronor för en :) Vi tog bussen hem på eftermiddagen vid 16.30 - helt perfekt.

Idag är det söndag och jag kom just hem från en liten promenad. Ska snart äta lunch, köttfärssås och pasta :)
Min hjärna planerar för fullt inför julen, utan att jag knappt hänger med. Jag har köpt en Aladdin-hjärt-pralin-ask till mina tre fröknar på dagis - Ene, Piret och Kristel - som jag ska ge innan jag åker hem för julen, runt den 20 december blir det nog. Planerar också julklappar till alla er där hemma, vilket inte är det lättaste när man vet att man måste frakta allt också! Allt blir ju till en dyr övervikt på flygplatsen... Men det är det värt antar jag. :)
Ja, snart är verkligen julen här, snart bara en månad kvar! Hjälp, vad tiden går fort!

Ha en bra söndag, eller en underbar söndag kanske, och vi hörs snart! Massa massa kramar!!!

image4
Detta är den Koreanska restaurangen och en söt gubbe som var väldigt intresserad av oss - två tjejer som pratar engelska i lilla Valga! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0