Dagarna bara går

Kära alla ni där ute

Det var ett tag sedan jag skapade denna blogg och mycket har jag inte skrivit sedan dess faktiskt. Vet inte alls varför, kan bero på att jag skriver på resedagboken också - under namnet Louice87. Men idag fick jag ett infall att jag kanske trots allt skulle ge den här bloggen en chans :) Resedagboken är inte på samma sätt ju, där skriver jag mest om det hänt något trevligt (vilket det gör varje dag - i små mängder och stora) men här  blir det mer fritt att skriva så ofta jag känner för det - om allt mellan himmel och jord. Och den tanken gillar jag!

image1
Detta är den ljuvliga utsikten från vår balkong här i lilla, men kära Võru. Bliden liknar mer något tropiskt land, men icke icke.

Jag bor alltså här i södra Estland, Võru, sedan lite mer än åtta månader tillbaks. Jag jobbar på ett dagis - Päkapikk - som volontär genom organisationen EVS (Europeisk Volontärtjänst) och jag delar en liten men trivsam lägenhet med två andra volontärer: Patty från Nederländerna och Christa från Tyskland. De jobbar också på Päkapikk, men på andra avdelningar.
Vissa dagar känns det som att jag har bott här hela livet, medan det andra dagar känns som att jag just anlänt. Det är med blandade känslor jag är här, allt inom mig är som en mix av alla känslor man kan ha. Fast oftast och mest är det bara positiva känslor och tankar - vilket ju är underbart.
Under dessa åtta månader har jag hunnit lära mig så otroligt mycket, gjort så otroligt mycket och upplevt så otroligt mycket. Jag vet att jag aldrig kommer ångra beslutet jag tog när jag bestämde att åka hit som volontär - hittills är det det bästa jag gjort i mitt liv.

Snön har kommit hit  - och bestämt sig för att stanna kvar :) Och jag njuter för fullt av denna tidiga vinter!
Den 24.e november startar vår tripp: Jag, Patty och Christa ska ta bussen från Estland till Riga (Lettland), stanna där 24.e till den 26.e. Den 26.e tar vi bussen till Vilnius (Litauen) och stannar där till den 28.e. Den 28.e åker Christa tillbaks till Estland,men jag och Patty tar bussen till Warsawa (Polen) och stannar där till 2.e december. :) Mycket bussåkande, men också en väldig massa att se och upptäcka! Riga har jag redan sett och det är ganska fint där, men har dock hört att Vilnius ska vara vackrare. Jaja, vi får se :)
Vi kommer billigt undan tack vare hospitalityclub som erbjuder gratis boende :) Underbart!

Och nästa vecka är både Patty och Christa på On Arrival-training vilket ju innebär att jag då bor här i lägenheten alldeles själv igen :) Ska bli väldigt skönt faktiskt, det måste jag erkänna.

Okej, jag ska dra mig iväg nu. Ikväll blir det träning - stepup. :)
Ta hand om er, hörs snart igen! NÄGEMIST och TSAO! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0