Estnisk juldikt

Karud, siilid, jaaniussid
panid aknad peale sussid
talve läbi aga nad
ise muudkui magavad

Siis kui möödas lumeiilid
unest ärkavad köik siilid
Näevad: sussi seeni täis!
Päkapikk ka nendel käis!

Detta är min dikt som jag ska säga högt inför alla: föräldrar, mina fröknar, mina barn, jultomten och Patty. HJÄLP! Jag kan den nu, men på torsdag? NEJ! Jag vet med mig att jag kommer få hjärnsläpp... Jag vet det.

Och imorgon ska jag baka lussebullar, 60 stycken, att bjuda min grupp på. Så imorgon natt blir det bak :) Haha.

Ta hand om er, snart kommer jag hem till Sverige och till mitt underbara Göteborg :) :)

Kram kram kram

Kommentarer
Postat av: tina

ahhh. saaa nyfiken pa hur det gick. du maste beratta!!! tror det gick jattebra of course. bast ar du. grymt att kunna allt det dar pa estniska liksom. hoppas mitt lilla paket kom fram, speciellt brevet som ar dari. o ja..karleksnack ar obligatorisk narvaro i vara brev, det vet du. massa kramar fran miiig

2007-12-21 @ 08:33:54
URL: http://tinaisolen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0